Halu auttaa pienestä lähtien

SosMedin tarina lähtee taustaltaan liikkeelle jo 1970-luvulta, sillä auttaminen tuli meille veljeksille geeneissä ja äidinmaidon mukana. 1980-luvun alussa lähdimme mukaan Lempäälän VPK:n palokuntanuoriin. Ensiapua opittiin pienestä pojasta lähtien ja ohessa käytiin SPR:n ensiapukurssit. Täysi-ikäiseksi tultua toiminta VPK:n hälytysosastossa oli jo puoliammattimaista ensivastetoimintoineen. Pasin ammatinvalinta päätyi terveydenhuollon pariin ja siellä työkokemusta on kertynyt laaja-alaisesti ensihoidosta erikoissairaanhoitoon. Maailmaltakin on kertynyt kokemusta mm. kriisinhallintatehtävistä.

Ensiavun kouluttaminen on ollut aina lähellä sydäntä sekä työtehtävissä että vapaaehtoistoiminnassa. Laaja-alainen kokemus kouluttamisesta on ollut sytyke nykyisen SOS Ensiapu -koulutuspalvelun kehittämiselle. Kaiken keskiössä on ensiavun osaamisen mahdollistaminen kaikille - helposti ja joustavasti.

 

Pasi toimii Suomen Ensiapukouluttajat ry:n hallituksessa ja on Euroopan Elvytysneuvoston jäsen, joten seuraamme ensiavun kouluttamisen kenttää aitiopaikoilta.

 

SosMed on toiminut Pasin ensiapukoulutusten toiminimenä jo pidempään. SosMed Oy perustettiin vuonna 2019 ja koulutuspalvelun kehittäminen on tehty vuosien 2019-2021 aikana.

 

SOS Ensiapu -palvelumme kaikki osa-alueet ovat omaa tuotantoamme ja kykenemme reagoimaan nopeasti tarvittavaan muutoksiin. Tämä takaa myös sen, että palvelumme sisältö on aina ajan tasalla. Palvelumme aktiivinen myynti käynnistyi helmikuussa 2022, jolloin palvelumme päivitettiin vastaamaan viimeisimpiä uudistuksia ensiavun kouluttamisen osa-alueilla.

 

Ensiapukoulutukset ovat muuttumassa lyhyemmiksi ja tiiviimmiksi. SOS Ensiapu -palvelulla saavutetaan merkittävästi suurempi vaikuttavuus, kun ensiapuosaaminen mahdollistetaan kaikille ja samalla mahdollistaen jatkuva oppiminen.

SosMed_tarina_mv_3Mt_kapea.jpg

Näiden Lempäälän vanhan paloaseman ovien takaa lähti kipinä ensiavun kouluttamiseen.

"Olemme hyödyntäneet palvelumuotoilua ja käyttäjäkokemusten analysointia palvelua kehittäessämme. Kehitämme palveluamme jatkuvasti käyttäjiltä saadun palautteen ja kokemusten perusteella".